Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;

0
16

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;

Τι είναι η κινητική αναπηρία; Τι είδους εμπόδια συναντούν τα άτομα που κινούνται με αμαξίδια; Μπορούμε να συλλέξουμε δεδομένα του κόσμου που μας περιβάλλει μέσω φορητών συσκευών (smartphones/tablets); Πώς συνθέτουμε έναν ψηφιακό χάρτη για να παρουσιάσουμε εποπτικά τα ευρήματά μας; Μπορεί η γεωγραφία να συνδυαστεί με την τεχνολογία σε ένα συμμετοχικό project, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τη σχολική κοινότητα σε θέματα προσβασιμότητας;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που τεθούν και θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Map Competition (https://mapcompetition.gr) “Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;”, που διοργανώνεται από τη Spotlight on Innovation (Spotin) ΑΜΚΕ (https://spotin.org), μετά από έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;

Μετά από τη σχετική εκπαίδευση, οι μαθητές, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, καλούνται να περπατήσουν τη διαδρομή προς το σχολείο τους, να εντοπίσουν τα σημεία που είναι προσβάσιμα ή έχουν εμπόδια για άτομα που κινούνται με αμαξίδια και να καταγράψουν αυτά τα σημεία με τη βοήθεια ειδικής εφαρμογής χαρτογραφικής συλλογής δεδομένων για φορητές συσκευές (smartphones, tablets). Στη συνέχεια, θα αποτυπώσουν τα σημεία αυτά σε ψηφιακούς χάρτες και θα αναδείξουν με εποπτικό τρόπο τα ευρήματά τους, συνθέτοντας τα αποτελέσματα σε μία ιστορία υπό μορφή γεωχωρικής αφήγησης (geo-storytelling).

Ο Διαγωνισμός αξιοποιεί τη δύναμη των νέων τεχνολογιών και ψηφιακών χαρτών, και, μέσα από μια διαδικασία διερευνητικής μάθησης, θα βοηθήσει τους μαθητές να ενδυναμώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, να ενισχύσουν την κριτική και χωρική τους σκέψη, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη δημιουργία μιας κουλτούρας συμπερίληψης και στην ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα προσβασιμότητας ατόμων με κινητική αναπηρία. Πρόκειται για ένα διαθεματικό δημιουργικό ταξίδι, στο οποίο οι μαθητές λειτουργούν ως «αισθητήρες» του χώρου που μας περιβάλλει, παρατηρώντας και συλλέγοντας οι ίδιοι τα δεδομένα για την προσβασιμότητα της περιοχής τους. Πέρα από την απεικόνιση και οπτικοποίηση του χώρου, ο χάρτης μετατρέπεται σε αφετηρία συζήτησης και προβληματισμού, με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση πιο ευαισθητοποιημένων πολιτών.

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;

O Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς Ε’, ΣΤ’ τάξης Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και των Ελληνικών Σχολείων του εξωτερικού. Τα τεχνολογικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν παρέχονται δωρεάν στα σχολεία, ενώ καθόλη τη διάρκεια του Διαγωνισμού θα γίνεται εκπαίδευση και υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών από τη Spotin.

Ο Διαγωνισμός έχει κερδίσει το ενδιαφέρον της σχολικής κοινότητας, καθώς, μέχρι σήμερα, έχουν δηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής 132 σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Διαγωνισμού https://mapcompetition.gr/ και στη σελίδα https://www.facebook.com/mapcompetition.

Ο Διοργανωτής 

Η Spotlight on Innovation (Spotin), https://spotin.org/, είναι μια Aστική Μη Kερδοσκοπική Eταιρεία που λειτουργεί ως κόμβος για την προώθηση της καινοτομίας σε διάφορους τομείς δράσης (περιβάλλον, εκπαίδευση, επιστήμη και τεχνολογία, πολιτισμός, αθλητισμός) προς όφελος της κοινωνίας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, της γεωχωρικής πληροφορίας, των ψηφιακών χαρτών και της γεωχωρικής αφήγησης.

Οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την ανάπτυξη διαθεματικών μαθησιακών δραστηριοτήτων και τη δημιουργία αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων καινοτομίας σε συνεργασία με φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και τη διοργάνωση εκδηλώσεων και σεμιναρίων σχετικών με τους τομείς δράσης της.

Ο Διαγωνισμός «Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα» είναι ο 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Map Competition που διοργανώνεται από τη Spotin. Ο 1ος Διαγωνισμός υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με θέμα «Προσφυγικά Μονοπάτια. Χαρτογραφώντας τις ιστορίες προσφύγων 100 χρόνια μετά το 1922», με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Περισσότερες πληροφορίες στο https://mapcompetition.gr/istories/.

www.ertnews.gr

Πηγή ertnews.gr