Γιατί το χάος στις αερομεταφορές δεν έχει τέλος;

0
22

Γιατί το χάος στις αερομεταφορές δεν έχει τέλος;

Aυτό είναι το καλοκαίρι της δυσφορίας μας γιατί έτσι ακριβώς διαμορφώνεται τουλάχιστον για τους ταξιδιώτες αεροπορικών εταιρειών στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Πολλές προγραμματισμένες πτήσεις ακυρώνονται την τελευταία στιγμή καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι σε θέση να προσφέρουν τις υπηρεσίες για τις οποίες οι ταξιδιώτες έχουν ξοδέψει σημαντικά ποσά, με την ελπίδα να απολαύσουν την πρώτη τους απόδραση μετά από τρία χρόνια πανδημίας.

Περισσότερες από 1.500 πτήσεις ακυρώθηκαν μόνο στις ΗΠΑ το περασμένο Σάββατο και την Κυριακή και οι ΗΠΑ οδεύουν προς το πολυσύχναστο τριήμερο των διακοπών της 4ης Ιουλίου.

Η Delta Air Lines έχει περικόψει περίπου 100 πτήσεις την ημέρα από το πρόγραμμά της τον Ιούλιο για να “ελαχιστοποιήσει τις αρρυθμίες” και έχει εκδώσει απαλλαγή τελών για τους ταξιδιώτες της 4ης Ιουλίου, καθώς προετοιμάζεται για μεγάλο όγκο επιβατών “που δεν είχε παρατηρηθεί πριν από την πανδημία”. Η Air Canada ανακοίνωσε ακυρώσεις πτήσεων έως και 10% τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, περίπου 150 την ημέρα.

Στα αεροδρόμια, οι σκηνές με επιβάτες να παρατάσσονται έξω από τις πόρτες του τερματικού σταθμού ή να κατασκηνώνουν στις αίθουσες αναχωρήσεων γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες , καθώς οι καθυστερήσεις με τους έλεγχους ασφάλειας, τα check-in και τις υπηρεσίες μετανάστευσης προκαλούν μεγαλύτερο χάος.

Από τους επιβάτες έχει ζητηθεί να εμφανίζονται ακόμη νωρίτερα στο αεροδρόμιο αλλά στη συνέχεια για να μην επιδεινωθεί η σύγχυση, ζητήθηκε και πάλι να μην εμφανίζονται πολύ νωρίς πριν το ταξίδι.

“Σκεφτείτε ότι είστε ευπρόσδεκτοι στην αίθουσα αναχωρήσεων μόνο 4 ώρες πριν από την πτήση σας”, συμβουλεύει το αεροδρόμιο Σχίπχολ του Άμστερνταμ αυτήν την εβδομάδα.

Υπάρχει και το πρόβλημα με τις αποσκευές. Στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, φωτογραφίες που δείχνουν τεράστιους σωρούς αποσκευών χωρισμένους από τους ιδιοκτήτες τους έχουν γίνει εμβληματικές για τις εμπειρίες πολλών επιβατών που απογοητευμένοι προσπαθούν να διεκδικήσουν χαμένα υπάρχοντα ή να περιμένουν μέρες για να παραλάβουν τα πράγματά τους.

Συνολικά, τα αεροπορικά ταξίδια έχουν γίνει ένας μικρός εφιάλτης, που γίνεται και θέμα τύχης καμμιά φορά για τους επιβάτες αυτό το διάστημα. Και το χειρότερο,  η υψηλή σεζόν μόλις αρχίζει.

Προφανώς δεν υπάρχουν γρήγορες λύσεις. Αυτή την εβδομάδα, η γερμανική Lufthansa προειδοποίησε τους επιβάτες σε ένα email ότι η κατάσταση είναι «απίθανο να βελτιωθεί βραχυπρόθεσμα», επιμένοντας ότι η σταθερότητα θα επιτευχθεί μόνο το χειμώνα.

«Επαρκής αριθμός εργαζομένων και πόροι εξακολουθούν να μην είναι διαθέσιμοι, όχι μόνο στους εταίρους μας στις υποδομές μας, αλλά και σε ορισμένες από τις δικές μας υπηρεσίες», ανέφερε η εταιρία. «Σχεδόν κάθε εταιρεία στον κλάδο μας προσλαμβάνει νέο προσωπικό, με αρκετές χιλιάδες προσλήψεις προγραμματισμένες μόνο στην Ευρώπη» πρόσθεσε.

Ακόμη και όταν το πρόβλημα σχετίζεται κυρίως με τα αεροδρόμιο, αυτό μπορεί επίσης να σημαίνει καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων. Ο ολλανδικός αερομεταφορέας KLM αναγκάστηκε πρόσφατα να ακυρώσει όλες τις ευρωπαϊκές πτήσεις προς το Αμστερνταμ, προφανώς λόγω συνωστισμού στο αεροδρόμιο.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Μεγάλο μέρος της εμπορικής αεροπορίας είναι σχεδόν ένας πραγματικά άλυτος γρίφος αλλά το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια δεν είναι αυτό. Αντίθετα, πρόκειται για ένα πολύ πιο φυσιολογικό επιχειρηματικό πρόβλημα: το προσωπικό.

Και η αεροπορική βιομηχανία έπρεπε να το έχει δει να έρχεται.

«Με βάση τη δική τους έρευνα, της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία μου καθώς και άλλες εταιρίες και των συστημάτων κρατήσεών τους, τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών θα έπρεπε να είχαν προσέξει και επομένως θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι θα υπήρχε μεγάλη ζήτηση γιατί οι άνθρωποι ένοιωθαν μεγάλη την ανάγκη να ταξιδέψουν ξανά», λέει ο Χένρι Χάρτεφελτ, διευθυντής στην εταιρεία έρευνας αγοράς και παροχής συμβουλών Atmosphere Research.

«Είτε δεν εξέτασαν τα δικά τους δεδομένα, είτε τα παρερμήνευσαν , αλλά τίποτα από αυτά δεν θα έπρεπε να ήταν έκπληξη για τις αεροπορικές εταιρείες».

Σχεδόν σε κάθε περίπτωση, το πρόβλημα είναι ότι πάρα πολλοί έμπειροι άνθρωποι  κατά τη διάρκεια της πανδημίας άφησαν τη δουλειά τους είτε απολύθηκαν είτε αποχώρησαν οικειοθελώς και ότι οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και άλλα βασικά μέρη του αεροπορικού συστήματος δεν έχουν προσλάβει και δεν έχουν εκπαιδεύσει αρκετά άτομα για να τους αντικαταστήσουν.

Τα προσόντα που απαιτούνται για αυτές τις θέσεις είναι σημαντικά.  Όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια, απαιτείται μια ολόκληρη διαδικασία για να αποκτήσει τις προϋποθέσεις ασφαλείας που του επιτρέπουν να εργάζεται σε αεροπλάνο ή σε πύλη αεροδρομίου.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει επίσης το γεγονός ότι δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τη δεξαμενή των εργαζομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το Brexit.

Υπάρχει επίσης συχνά κάποια αρκετά περίπλοκη εκπαίδευση που εμπλέκεται στην πραγματοποίηση της εργασίας, κυρίως επειδή η εμφάνιση και η αίσθηση πολλών συστημάτων υπολογιστών αεροπορικών ταξιδιών φαίνεται  πιο οικεία στη δεκαετία του 1980 παρά στον σύγχρονο κόσμο του iPhone ή του Android.

Ο Aντισον Σόνλαντ, συνεργάτης στην εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων και αναφορών AirInsight, συνοψίζει τους τομείς που πιθανώς επηρεάζονται σε “οποιοδήποτε κλάδο του συστήματος αεροπορικών ταξιδιών απαιτείται παρουσία υπαλλήλου”.

«Οι απολύσεις είναι εύκολες, το δύσκολο είναι να φέρεις ανθρώπους πίσω με την κατάλληλη άδεια ασφαλείας», λέει ο Σόνλαντ. “Επίσης, ειδικότερα οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έχουν τη φήμη ότι είναι αναξιόπιστοι εργοδότες Οι  κύκλοι της άνθησης και της κατάρρευσης σημαίνουν ασταθή σταδιοδρομία, επιπρόσθετα  η εργασία απαιτεί ειδικευμένους ανθρώπους και αυτή η δουλειά είναι δύσκολη. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν πιθανώς πιο ελκυστικές επιλογές τώρα.”

Μερικά από τα προβλήματα οφείλονται και στις υπερβολικές εξωτερικές ανάθεσεις.

Σε πολλά αεροδρόμια, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, βασικές εργασίες όπως το check-in, η ασφάλεια, οι αποσκευές, η πύλες και οι λειτουργίες αεροδρομίου εκτελούνται από προσωπικό που εργάζεται σε τρίτες εταιρείες με συμβάσεις αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων. Θα τους αναγνωρίσετε συχνά από τις διακριτικές στολές τους που διαφέρουν από τις στολές της  αεροπορικής σας εταιρείας.

Αυτοί οι άνθρωποι κάνουν δουλειά που είναι πραγματικά πολύ δύσκολη σε ορισμένες περιπτώσεις – όπως το να σηκώνουν τσάντες έξω στο χιόνι και τον ήλιο, να εργάζονται στα άγρια χαράματα και πολύ αργά το βράδυ και να αντιμετωπίζουν ολοένα και πιο απογοητευμένους επιβάτες.

Κάποια από αυτά είναι επίσης ένα πραγματικό ζήτημα των εργασιακών σχέσεων.

Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η British Airways ζήτησε από ορισμένους βρετανούς υπαλλήλους  περικοπή μισθών 10%. Από τότε ορισμένοι εργαζόμενοι έχουν αυξήσει τους μισθούς τους, όχι όμως το προσωπικό check-in στο Χίθροου, το οποίο τώρα είναι έτοιμο να απεργήσει για να πάρει την αύξηση.

Η British Airways δήλωσε απογοητευμένη με την κίνηση και ελπίζει να βρει έναν τρόπο να το αποφύγει.

Ανεξάρτητα από την πλευρά του Ατλαντικού στην οποία βρίσκεστε, η συνταγή της ταλαιπωρίας είναι κοινή.

Στις ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω έλλειψης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, λέει ο Χάρτεφελτ  της Atmosphere Research.

«Οι περιορισμοί υγείας που σχετίζονται με τον Covid περιόρισαν και την ικανότητα της FAA να προσλαμβάνει και να εκπαιδεύει νέους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2020 και το 2021», λέει. «Επιπλέον, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας υποχρεούνται να συνταξιοδοτηθούν σε ηλικία 56 ετών και το ημερολόγιο δεν σταμάτησε κατά τη διάρκεια αυτών των δύο ετών.

“Η FAA προσλαμβάνει άτομα για να γίνουν ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αλλά η διαδικασία εκπαίδευσης απαιτεί χρόνο. Εν τω μεταξύ, οι αεροπορικές εταιρείες προγραμματίζουν περισσότερες πτήσεις προς ορισμένους προορισμούς, από όσες μπορεί να αντέξει η FAA, ειδικά τη Φλόριντα.

“Έτσι, ακόμη και όταν ο καιρός είναι καλός, η FAA πρέπει κατά περίπτωση να δώσει σε ορισμένες εταιρίες μεγαλύτερης διάρκειας πτήσεις και λιγότερες απευθείας γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις, προκειμένου να κατανεμηθεί το βάρος στα κέντρα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.”

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν όσοι πετάνε;

Η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να σας δώσω ως δημοσιογράφος της αεροπορίας που δεν έχει ξαναδεί τόση αναστάτωση είναι να κάνετε τις κρατήσεις σας “αμυντικά”.

– Εξετάστε εναλλακτικές λύσεις αντί για πτήση, εάν το ταξίδι σας είναι δυνατό να γίνει σε λιγότερο από οκτώ ώρες με τρένο, πλοίο, λεωφορείο ή αυτοκίνητο. Εάν δεν ταξιδεύετε με άτομα που πρέπει να επιστρέψουν στο σχολείο το φθινόπωρο, σκεφτείτε ένα ταξίδι τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο αντί για τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο.

– Εάν πρέπει να πετάξετε, επιλέξτε απευθείας πτήσεις από τις πτήσεις ανταπόκρισης, εάν είναι διαθέσιμες και προσιτές. Οι ανταποκρίσεις προσθέτουν πολυπλοκότητα και αυξάνουν την πιθανότητα σε ακύρωση ή καθυστέρηση, ιδιαίτερα σε προορισμπούς που μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρά καιρικά προβλήματα το καλοκαίρι.

– Στην Ευρώπη, επιλέξτε τους μικρότερους κόμβους που είναι γνωστοί για την αξιοπιστία τους καθώς δεν αναφέρθηκαν πρόσφατες σημαντικές ανωμαλίες: το Μόναχο, η Ζυρίχη και η Βιέννη είναι τα ασφαλέστερα στοιχήματα.

– Επιλέξτε πτήσεις νωρίτερα μέσα στην ημέρα και όχι αργότερα ,αυτό θα σημαίνει περισσότερες επιλογές για ταξίδι την ίδια μέρα σε περίπτωση που η πτήση σας ακυρωθεί ή καθυστερήσει σημαντικά. Οι σφιχτές συνδέσεις — οτιδήποτε λιγότερο από δύο, θα πρέπει να αποφεύγονται αν είναι δυνατόν.

– Επιλέξτε αεροπορικές εταιρείες που προσφέρουν πολλές πτήσεις την ημέρα σε ένα δρομολόγιο και όχι αυτές με μόνο μία ή δύο.

– Ερευνήστε ποιες άλλες επιλογές υπάρχουν σε μια διαδρομή . Αν προκύψει ημέρα που υπάρχουν καταιγίδες στο Ντάλας ή στο Χιούστον, μπορείτε να ζητήσετε από τον πράκτορα της αεροπορικής εταιρείας να σας δρομολογήσει μέσω του Σικάγο, της Φιλαδέλφειας ή του Ντάλες.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν γρήγορο check-in και ασφάλεια, πρόσβαση στο lounge και προτεραιότητα επιβίβασης ως επιπλέον αγορά, και αυτό είναι μια καλύτερη συμφωνία από ποτέ.  Αν είστε στις ΗΠΑ, σκεφτείτε το TSA PreCheck . Συνδέεστε με την  κράτησή σας κάθε λίγες εβδομάδες για να δείτε αν υπάρχουν επιλογές αναβάθμισης με έκπτωση: Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να χαρείτε επιπλέον άνεση και γρήγορα οφέλη.

– Εγγραφείτε στο πρόγραμμα συχνών επιβατών της αεροπορικής σας εταιρείας . Όχι μόνο θα μαζεύετε μερικά μίλια , αλλά τα περισσότερα συστήματα επανακράτησης δίνουν προτεραιότητα σε συχνούς επιβάτες με κάποιο τρόπο – ακόμα και σε αυτούς των οποίων τα μίλια είναι λίγα. Χρησιμοποιήστε επίσης την εφαρμογή της αεροπορικής εταιρείας, η οποία θα διευκολύνει κάθε επανακράτηση.

– Σε περίπτωση που οι επιλογές επανακράτησης στην εφαρμογή δεν λειτουργούν, οι τηλεφωνικές κλήσεις ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να λειτουργήσουν. Οι αεροπορικές εταιρείες απαντούν συχνά σε απευθείας μηνύματα μέσω Twitter. Η πλατφόρμα είναι επίσης καλή για ενημερώσεις αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων ή ακόμα και για τον καιρό.

– Συσκευάστε ελαφρά και επιλέξτε μόνο χειραποσκευή, αν μπορείτε. Εάν πρέπει να ελέγξετε τις αποσκευές σας, κρατήστε ρούχα λίγων ημερών και όλα τα απαραίτητα στη χειραποσκευή σας. Πάρτε σνακ, φορτιστές και φορτώστε τις συσκευές σας με τηλεόραση και ταινίες. Και μην ξεχνάτε το πιο σημαντικό πράγμα αυτό το καλοκαίρι και κάθε φορά που ταξιδεύετε: την υπομονή.

Πηγή: CNN Travel

www.ertnews.gr

Πηγή ertnews.gr