Έρευνα: Το μεθάνιο που απελευθερώνεται από τους κινητήρες των πλοίων είναι ιδιαίτερα επιβλαβές για το περιβάλλον

0
58

Έρευνα: Το μεθάνιο που απελευθερώνεται από τους κινητήρες των πλοίων είναι ιδιαίτερα επιβλαβές για το περιβάλλον

Ο οργανισμός Transport & Environment (T&E) δημοσίευσε μια έρευνα που δείχνει ότι τα πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) απελευθερώνουν «σημαντικές ποσότητες» μεθανίου στην ατμόσφαιρα και είναι πιο επιβλαβή για το κλίμα από εκείνα που χρησιμοποιούν άλλα καύσιμα.

Αυτά τα πλοία, σύμφωνα με την T&E, διαφημίζονται ιδιοτελώς ως «βιώσιμα» ή «πράσινα» από τα λόμπι φυσικού αερίου και η έρευνα δείχνει την υποκρισία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες θαλάσσιες μεταφορές με την προώθηση της χρήσης τους.

Σε ανακοίνωσή του, ο ευρωπαϊκός οργανισμός διαβεβαίωσε ότι η χρήση υπέρυθρων εικόνων κατέστησε δυνατή την αποτύπωση του τρόπου με τον οποίο αυτά τα πλοία απελευθερώνουν «σύννεφα» άκαυτου μεθανίου, ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου.

«Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί παίζουν με τη φωτιά προωθώντας τη χρήση LNG, καθώς το μεθάνιο έχει θερμαντική επίδραση στο κλίμα 80 φορές υψηλότερη από αυτή του CO2 σε μια περίοδο 20 ετών», τόνισε η Delphine Gozillon, επικεφαλής του τμήματος T&E Sea Freight.

Κατά τη γνώμη της, με την προώθηση των πλοίων LNG «μας οδηγούν αμετάκλητα σε ένα μέλλον με μεγάλη εξάρτηση από αυτό το ορυκτό καύσιμο» και, «όσο πράσινα κι αν είναι βαμμένα», τα περισσότερα από αυτά τα πλοία σήμερα είναι «πολύ πιο επιζήμια για την κλίμα από τα πλοία ορυκτών καυσίμων που υποτίθεται ότι θα αντικαταστήσουν».

Αν και διαρροές συμβαίνουν σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού φυσικού αερίου, η χρήση του LNG ως καυσίμου στη θάλασσα είναι ιδιαίτερα προβληματική, καθώς αυτές οι απώλειες συμβαίνουν σε κινητήρες πλοίων, προσθέτει το σημείωμα.

Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) που επικαλείται η T&E, εκτιμάται ότι, ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα, μεταξύ 0,2% και περισσότερο από 3% του ορυκτού αερίου διαφεύγει κατά τη διαδικασία καύσης και απελευθερώνεται απευθείας στο ατμόσφαιρα.

Αυτό σημαίνει ότι, σήμερα, σχεδόν το 80% του LNG καίγεται σε κινητήρες με χειρότερα αποτελέσματα όσον αφορά τις εκπομπές από ό,τι οι παραδοσιακοί κινητήρες που χρησιμοποιούν πετρέλαιο μαζούτ. Απόδειξη αυτού είναι οι στήλες αερίου που εκπέμπονται στον ουρανό και παραμένουν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Δεδομένου ότι το LNG περιέχει συνήθως 90% μεθάνιο, κάθε άκαυστο καύσιμο που διαρρέει μέσω του κινητήρα θα αποτελείται κυρίως από αυτό το αέριο, το οποίο συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

«Βρισκόμαστε στη μέση μιας κλιματικής κρίσης, δεν έχουμε την πολυτέλεια να εκπέμπουμε περισσότερο μεθάνιο στην ατμόσφαιρα. Η έρευνά μας είναι απλώς ένα μικρό δείγμα, αλλά θα πρέπει να χρησιμεύσει ως προειδοποίηση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Θα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα σε 100% πράσινες λύσεις που βασίζονται εξ ολοκλήρου στο πράσινο υδρογόνο», σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ισπανίας, Teresa Ribera, «υπερασπίζεται σωστά ότι το φυσικό αέριο δεν χαρακτηρίζεται ως «πράσινο» στην Ευρωπαϊκή Ταξινόμηση» και για το λόγο αυτό «ζητούμε από την ισπανική κυβέρνηση συνέπεια και υπευθυνότητα ώστε να σταματήσει να υποστηρίζει την χρήση φυσικού αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές», επισήμανε ο εκπρόσωπος της T&E στην Ισπανία, Κάρλος Μπράβο.

Πηγή: EFEgreen/EFEverde 13 Απριλίου 2022 Μαδρίτη

Μετάφραση: Αθανάσιος Ρούντος

www.ertnews.gr

Πηγή ertnews.gr