Προαστιακός: «Ξεπαγώνει» η επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα

0
25
Προαστιακός: «Ξεπαγώνει» η επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα

Με διπλή όδευση και οκτώ νέους σταθμούς – στάσεις θα προχωρήσει το πολυαναμενόμενο έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο λιμάνι της Ραφήνας.

Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Προαστιακού στη Ραφήνα έχει βγει ήδη στον αέρα από την ΕΡΓΟΣΕ και από τα χαρακτηριστικά του έργου προκύπτει αφενός ότι θα αφορά διπλή όδευση, δηλαδή σύνδεση του λιμανιού τόσο από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όσο και από τον Γέρακα, ενώ η επέκταση θα έχει οκτώ νεους σταθμούς/στάσεις εκ των οποιων οι τέσσερις θα είναι κοινοί και για τις δύο οδεύσεις.

Το έργο έχει προεκτιμώμενο προυπολογισμό ύψους 383 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Σύνδεση από αεροδρόμιο

Συγκεκριμένα, για τη σύνδεση από το Αεροδρομίο της Αθήνας σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες προβλέπεται η κατασκευή 12,5 χλμ εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου υπόγειου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού, ο οποίος θα εξυπηρετείται με οριζόντια πρόσβαση (συνεπίπεδη) από τον συγκεκριμένο σταθμό.

Η νέα γραμμή θα είναι διπλή σε μήκος 10,5 χλμ και μονή σε μήκος 2 χλμ (τερματικό τμήμα Ραφήνας, περιοχή σήραγγας Ραφήνας) και θα περιλαμβάνει περίπου 5 χλμ. υπόγειου έργου.

Τη συγκεκριμένη όδευση θα εξυπηρετούν πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις και ένας σταθμός στο λιμάνι με τους περιβάλλοντες χώρους τους:

Συνεδριακό Κέντρο Αεροδρομίου,

Σπάτα, Αρτέμιδα,

Διασταύρωση

Ραφήνα και

Λιμένας Ραφήνας.

Σύνδεση από Γέρακα

Η σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή του Γέρακα θα οδεύει αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της – κατασκευασμένης σε ένα τμήμα – νησίδας.

Η γραμμή εξερχόμενη από την νησίδα της Αττικής Οδού μετά τον σιδηροδρομικό σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας θα οδεύει μέσω κέντρου Γέρακα και εν συνεχεία σε συνδυασμό με τα προβλεπόμενα έργα επέκτασης του αυτοκινητόδρομου Σταυρού – Ραφήνας έως το λιμάνι της Ραφήνας

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 19,4 χλμ εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής με περίπου 7 χλμ. υπόγειο έργο και την κατασκευή 5 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων στα σημεία:

Γέρακας,

Αγ. Γεράσιμος,

Αρτεμις,

Διασταύρωση

Ραφήνα και

Λιμένας Ραφήνας.

Να σημειωθεί ότι το τμήμα από τη στάση της Αρτέμιδος και μέχρι το Λιμένα Ραφήνας, μήκους περίπου 7 χλμ., είναι θα κοινό και για τις δύο οδεύσεις, όπως κοινοί θα είναι και οι 4 από τους 8 στάσεις/σταθμούς της επέκτασης.

Στις εργασίες συμπεριλαμβάνονται εκτός της εξ ολοκλήρου νέας υποδομής και η αποκατάσταση του οδικού δικτύου. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι κανονικού εύρους (1435mm) και θα μπορεί να εξυπηρετεί μέγιστη ταχύτητα 160 km/h εκτός των τμημάτων προσαρμογής με την Αττική Οδό όπου η ταχύτητα θα μειώνεται στα 80 km/h.

Στο έργο έχουν προβλεφθεί όλες οι εργασίες αποκατάστασης δικτύων, καθώς επίσης οι εργασίες περίφραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάστασης αντιθορυβικών πετασμάτων σε τμήματα, στα οποία θα κριθεί απαραίτητο βάσει μελέτης.

Προαστιακός: «Ξεπαγώνει» η επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα

Πηγή dikaiologitika.gr