ΕΚΠΟΙΖΩ: Τι κοιτούν οι καταναλωτές πριν αγοράσουν μια ηλεκτρική συσκευή

Pexels

Η πλειονότητα των καταναλωτών είναι διατεθειμένη να πληρώσει μεγαλύτερη τιμή για μια ηλεκτρική συσκευή που είναι ενεργειακά καλύτερη, ωστόσο, σχεδόν κανείς δεν δίνει σημασία στον κωδικό QR

Eρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) με αντικείμενο την αλλαγή που έγινε εφέτος στην ενεργειακή ετικέτα για κάποιες ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια πιάτων-ρούχων, πλυντήρια-στεγνωτήρια, λαμπτήρες) δίνει ενδιαφέροντα ευρήματα για τις πληροφορίες στις οποίες εστιάζουν οι καταναλωτές.

Οι περισσότεροι, (390 άτομα, 77%), θεωρούν την νέα ενεργειακή ετικέτα πιο κατανοητή και βοηθητική σε σχέση με την παλιά.

Αυτό σημαίνει ότι καταλαβαίνουν περισσότερο τι πληροφορίες τους παρέχει, ενώ περισσότερο κατανοητή θεωρούν την ενεργειακή κλίμακα, έπειτα τα εικονογράμματα και τέλος τον κωδικό QR.

Την ίδια ώρα, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών (450 άτομα, 88,8%), δήλωσαν ότι όταν πρόκειται να αγοράσουν μια ηλεκτρική οικιακή συσκευή, συμβουλεύονται την ενεργειακή ετικέτα.

Συγκεκριμένα, επηρεάζονται στην αγορά τους πρώτα από όλα από την ενεργειακή κλίμακα, έπειτα από τα εικονογράμματα, και καθόλου από τον κωδικό QR. Επιπλέον, το 77,3% (392 άτομα) είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν μεγαλύτερη τιμή για μια ηλεκτρική συσκευή που είναι ενεργειακά καλύτερη.

Αυτό εξάλλου θα τους βοηθήσει μακροχρόνια στην εξοικονόμηση χρημάτων, μιας και οι ενεργειακά πιο αποδοτικές συσκευές έχουν χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε ό,τι αφορά τέλος τον κωδικό QR, φαίνεται ότι το 55,4% (281 άτομα) δεν γνωρίζει καν τι είναι και ποιος είναι ο σκοπός του, για αυτό δεν τον λαμβάνουν καθόλου υπόψη στην τελική τους απόφαση, όταν πρόκειται να αγοράσουν μια ηλεκτρική συσκευή.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ακόμα και να γνωρίζουν τι είναι ο κωδικός αυτός, δεν μπαίνουν στην διαδικασία να ενημερωθούν περισσότερο, πιθανώς εξαιτίας των ενεργειών που πρέπει να κάνουν ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτές πληροφορίες.

Οι περισσότεροι καταναλωτές (258 άτομα, 50,9%) πιστεύουν ότι αυτή η νέα ενεργειακή ετικέτα θα επηρεάσει το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, και συγκεκριμένα, το 81% (209 άτομα) δήλωσε ότι θα το επηρεάσει θετικά.

Ωστόσο, το 51,3% (260 άτομα) δήλωσε ότι δεν ξέρει αν θα έχουμε κάποιο όφελος ως κοινωνία με την αλλαγή αυτή. Δηλαδή, φαίνεται ότι δεν είναι εύκολα αντιληπτή η σύνδεση και αλληλεπίδραση μεταξύ του οφέλους του περιβάλλοντος και του οφέλους της κοινωνίας.

Η έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά και ανώνυμα, από τις 7 Σεπτεμβρίου 2021 έως 31 Οκτωβρίου 2021. Απάντησαν συνολικά 507 άτομα, από όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκ των οποίων, τα 259 ήταν άνδρες ενώ τα 248 ήταν γυναίκες.

 

ΕΚΠΟΙΖΩ: Τι κοιτούν οι καταναλωτές πριν αγοράσουν μια ηλεκτρική συσκευή

Πηγή dikaiologitika.gr