Q & A… απορίες για το παιδί – Οργάνωση ημέρας

0
832

Στο i-paidi.gr λαμβάνουμε καθημερινά πολλά μηνύματα στα οποία καταγράφετε τις απορίες σας σχετικά με τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Αποφασίσαμε λοιπόν να γράψουμε κάποια από αυτά και ταυτόχρονα να δώσουμε και τις απαντήσεις. Ίσως λειτουργήσουν ως κίνητρο για εσάς που ακόμη δεν τολμάτε να μας ρωτήστε την απορία σας.

  • Πρέπει να θυμώσω στο παιδί μου που δεν μελετάει τώρα συστηματικά;

Απάντηση: Αγαπητέ μου γονιέ, σήμερα είναι 8 Οκτωβρίου. Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για λιγότερο από 1 μήνα. Πιστεύω ότι το παιδί σου πέρασε 3 μήνες ανεμελιάς, χωρίς διάβασμα και χωρίς υποχρεώσεις σχολικές.  Τώρα λοιπόν που μπαίνει ξανά στη δύσκολη καθημερινότητα, απαιτείται να το βοηθήσεις εσύ που είσαι ώριμος. Προτείνω λοιπόν το ακόλουθο καθημερινό πρόγραμμα –στην αρχή ό,τι κάνετε, θα το λέτε και προφορικά με λόγια:

Το παιδί ξυπνάει 45 λεπτά πριν φύγει για το σχολείο. Πλένεται, ντύνεται, πίνει το γάλα και τρώει κάποιο μπισκοτάκι, παίρνει την τσάντα του και φεύγει για το σχολείο.

Το μεσημέρι τρώει το φαγητό με κάποιον ενήλικα, ξεκουράζεται 30 λεπτά, αρχίζει τη μελέτη. Πώς; Η οργάνωση πρέπει να ξεκινήσει όσο πιο γρήγορα μπορείτε. Θα πρέπει να θυσιάστε 2-5 μέρες στην αρχή για να είστε με το παιδί. Μετά, απλά μία χαλαρή επίβλεψη χρειάζεται. Καθαρίζει λοιπόν το γραφείο του ή κάποιο τραπέζι του σπιτιού, καθημερινά στο ίδιο. Βλέπει το πρόγραμμα και στοιβάζει τα βιβλία και τετράδια για την επόμενη μέρα, στην αριστερή πλευρά του γραφείου. Τα άλλα βιβλία, τα βάζει στη βιβλιοθήκη.

Ανοίγει το πρώτο βιβλίο στη σελίδα του σημερινού μαθήματος. Από το τετράδιο, βλέπει μήπως έχει κάποιες σημειώσεις. Το παιδί, μελετά το κείμενο, τόσες φορές όσες χρειάζεται για να είναι διαβασμένο. Μετά, κάνει τις ασκήσεις. Εάν έχει απορία, του λέμε ότι πρώτα θα ανατρέξει στη θεωρία του βιβλίου κι αν δεν βρει την απάντηση τότε θα πάει να ρωτήσει το γονιό.

Όταν ολοκληρώσει το κάθε μάθημα, τα στοιβάζει στη δεξιά πλευρά του γραφείου. Σηκώνεται, πάει να πιει ένα ποτήρι νερό και συνεχίζει.

Γονείς, Προσοχή: το μικρό διάλειμμα κάνει καλό… το μεγάλο αποσυντονίζει. Έτσι προχωράει μέχρι να ολοκληρώσει τη μελέτη για την επόμενη μέρα. Στο τέλος ο γονιός ελέγχει το παιδί του ή εάν είναι μεγαλύτερο σε ηλικία, το ελέγχει σε αραιά χρονικά διαστήματα.

Εάν διακόψει τη μελέτη για να κάνει κάποια extra απογευματινή δραστηριότητα, τότε αφού επιστρέψει, ξεκουράζεται 30 λεπτά και μετά, χωρίς διαπραγματεύσεις, συνεχίζει τη δουλειά του – δηλαδή τη μελέτη.

Αφού τελειώσει, ξεκουράζεται, μετά τρώει βραδινό, κάνει μπάνιο, πλένει δόντια και πάει για ύπνο στις 9.00. Μετά τα 10 χρόνια, τα παιδιά μπορούν να κοιμούνται στις 10.00. Χρειάζονται ξεκούραση και έκκριση της αυξητικής ορμόνης.

Την επόμενη εβδομάδα, θα ασχοληθούμε με το θέμα που όλοι ρωτάτε: “Εξωσχολικές Δραστηριότητες”.

Μαριάννα Λαγουμίδη Ιδρυτής www.i-paidi.gr Ειδική στην ανάπτυξη του παιδιού – Συγγραφέας.